ELS ALUMNES DE QUART.
Activitat: PREPARACIÓ DE LES INVITACIONS PER A TOTS ELS ALUMNES DEL COL·LEGI.
Tot va començar quan els alumnes de segon ens vam portar una carta.
El primer que vam fer va ser llegir detingudament la carta,
vam subrratllar en colors diferents les ordres.
Ací podeu veure els passos que hem seguit
1r. AVERIGUAR QUANTS ALUMNES HI HA A LA LINEA B.
- Cada un de nosaltres pensa com es pot fer i ho anotem.
- Llegim totes les formes que hem pensat.
- I entre tots decidim quina és la millor.
- Després fem un diagrama de barres per a saber quina és l'opció més votada.
Una vegada que ja tenim l'opció comencem a ejecutar-la.
Anem a les classes i ho preguntem, però abans pensem molt bé el que hem de dir al mestre.
2n. PAS POSAR EN COMÚ EL NOMBRE D'ALUMNES.
Una vegada que ja tenim les dades , llegim el problema i comencem a fer-lo.
Per tant baixem a secretaria i ho preguntem a Elena.
3r PAS : FER LES INVITACIONS
Ara ja ens disposem a disenyar les invitacions
I per finalitzar el nostre treball anem a repartir les invitacions als alumnes de tota l'escola de la linia B.
Per fi arribà el moment que tots esperàvem,
Activitat: TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ
PRESENTADA EN EL TAULER
"TRIEM EL NOM DEL NOSTRE SUPERMERCAT"
ELS ALUMNES DE 3R.B TREBALLEN ELS CONCEPTES MATEMÀTICS DE FORMA LÚDICA.
En primer lloc pensem com farem les flors.
-Quants pètals?
-Quants colors?
-Quants pètals necessitarem per a totes les flors?
-Quants pètals?
-Quants colors?
-Quants pètals necessitarem per a totes les flors?
Ací tenim les primeres flors
En segon lloc, per parelles preparem la part matemàtica de la flor.
En tercer lloc Mari Carmen ens va repartir sis pètals grans i sis pètals xicotets a cada parella de treball.
I nosaltres començarem a fer combinacions de
colors, sèries.
Desprès els dibuixem a la nostra llibreta per a poder elegir la combinació que més ens agrade.
Pere ens ajuda.
I continuem amb les flors .
Hem aprés a utilitzar el compàs, a fer circumferències i a aprendre els seus elements.
I desprès de practicar amb el compàs mireu.
I la pintem igual que la flor de la llibreta.
Continuem amb la flor matemàtica i escrivim en uns rectangles de cartolina blanca els conceptes que hem elegit cada un de nosaltres .
Per últim els apeguem a la flor.
I ja està , llista per a jugar!!!!
Mireu com jugem a preguntar-nos les taules de multiplicar i a llegir nombres, escriure'ls i fer la seva descomposició.
I com ens han agradat tant les flors que hem fet amb el compàs hem fet unes per a l'exposició d'art.
Resum del treball que han fet els alumnes de
3r B sobre l'exposició " El pas del temps i la Panderola"
1r. Hem buscat en el llibre de coneixement del medi, què és la línia del temps.
2n. Una vegada que ja sabiem per a que serveix, hem pensat en les dades que voliem posar.
3r. Desprès hem fet restes, divisions i sumes per tal de posar les dades en la línia.
4t. Finalment l'hem decorada.
També hem fet unes invitacions
Hem pensat com podem mesurar el temps, hem recordat el què sabem, hem pensat què més volem saber i després entre tots hem anat confeccionant el mapa conceptual .
Més mapes conceptuals.
Una vegada que hem fet el treball a la nostra llibreta hem anat al lloc on s'estava montant l'exposició i hem montat la línia del temps.
I per finalitzar hem visitat l'exposició i com podeu veure hem gaudit molt.
MOLTÍSSIMES GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ !!!!!
"PROBLEMA NADALENC".
Estimats xiquets i xiquetes,
com tots els anys alumnes d'infantil van a realitzar una recepta nadalenca al seu taller de cuina però s'han trobat amb un xicotet problema.
Volem saber els diners que necessitarem per a poder fer la recepta de les tòfones de les classes de 3 anys.
Ens ajudeu a resoldre el problema?
Moltes gràcies.
Els xiquets i xiquetes d'infantil.
Recepta Nadalenca : TÓFONES
Ingredients:
- 1 pot menut de llet condensada
- 1 pot de cacao en pols
- 1 paquet d'avellanes torrades i triturades
- 2 paquets de galetes Maria
- 1 pot de fideus de xocolate
- 1 paper de repostería per a cada alumne/a
Elaboració:
Es barregen tots els ingredients en un recipient adequat.
Es deixen uns 10 minuts a la nevera. Després es fan
boletes i es passen pel cacau en pols o els fideus de
xocolate. Posem les boletes en panerets.
QUÈ BONES!!!!!!
Quina sorpresa més gran!!!
Els alumnes d'infantil amb la seva mestra van vindre a la nostra classe.
Ens van portar un sobre, molt nadalenc, i company ens va llegir la carta.
Ens demanaven ajuda per a poder fer la recepta.
Nosaltres de seguida ens vàrem posar mans a l'obra i entre tots escrivim la contesta a la carta.
A més a més vam demanar ajuda als nostres pares i vam anar al supermercat per a saber els preus dels ingredients de la recepta.
Una vegada que ja teniem els preus vam completar les dades del problema i el vam resoldre.
I ací estem en la classe d'infantil.
QUINA SORPRESA, AQUESTA VISITA NO L'ESPERÀVEM!!!
UHMMMM DELICIOSES!!!!
MOLTÍSSIMES GRÀCIES!!!!
MIREU QUÈ ENS HA PORTAT CARLA!!!!
HA FET LES TÓFONES A SA CASA I ENS HA PORTAT PER A QUE LES TASTEM.
BONÍSSIMES!!!
GRÀCIES CARLA.
I LUCÍA SÁNCHEZ ENS HA PORTAT UNS DOLÇOS BONÍSSIMS QUE HA FET AMB SA TIA.
GRÀCIES !!!
soc alumna de 3b nadia el meu llibre es Quines besties! autor: antoni albalat.
ResponderEliminarEstem molt contentes per la teva participació.
ResponderEliminarNadia soc Clara de 3rb i que bona amiga eres
ResponderEliminarSóc Patricia de 3rB, m'ha agradat molt l'exposició i als meus companys suponc que també. Hi havia moltes coses antigues i modernes.
ResponderEliminarUn beset molt gran.
Patricia.
Hola soc Carla de 3rB m´ agradat molt el treball de l´expocicio´. i m´agradaria que l´any que ve ferem altra expocicio. bessets a tots de CARLA
ResponderEliminarHola sóc Adrian de 3rB.
ResponderEliminarM'ha agradat molt tot aixòde matemàtiques.M'ha agradat molt l'exposicio,m'ha agradat la linea del temps i to lo antic que an porta i lo actual m'ha agradat tot.
Adèu.
Hola sòc Alex de 3rB i m'ha agrada molt les fotos i el que hem treballat en Mates.
ResponderEliminarHola soc Lucia Sanchez de 3rB a mi m´ágrada molt perque hem treballat molt, ens hem esforçat molt i hem fet un treball molt xuli.Amb la colaboracio dels meus companys i de la meua mestra Mari Carmen de 3rB,
ResponderEliminarAdeu molts besets !!!!!
Jo sóc Clara de 3rb,les fotos que hi ha al bloc de mates son meues i dels meus companys. Vaig portar una foto antiga del meu avi.En les Mates vam fer divisions amb la millor mestra M´Carmen
ResponderEliminarAtentament Clara!!!
Hola soc Saray de 3rB.El que he vist a les fotos era molt divertit perquè hem ajudat l'exposisió.M'agradat molt, perquè hem participat molt.
ResponderEliminarAdeu a tots adeu.
soc Nadia de 3r.B. a mi m'agradaria . Molt la activitat.M'agradaria que totes les mares haguere vingut a visitar-la .
ResponderEliminarLa meua mare va vindre i li va agradar molt.
Hola me llamo Sofia soy de la clase de 3rB. La actividad de la panderola fue muy divertida y he aprendido a trabajar en grupo.
ResponderEliminarESTEM MOLT CONTENTS DE QUE US HAJA AGRADAT TANT L'EXPOSICIÓ.
ResponderEliminarI SABEU UNA COSA?
ESTEM MOLT CONTENTS DE VORE TOT EL QUE HAVEU FET.
ENHORABONA XIQUES I XICS !!
Ens alegrem molt de que us haja agradat a tots l'exposició.
ResponderEliminarPerò sabeu què és el que més ens agrada?
Doncs que gaudiu treballant, que participeu i col·laboreu tots.
Moltes gràcies a tots !!!!!
HOLA SOC LA MAMA DE CARLA DE 3rB M´AGRADAT MOLT EL QUE HAN TREBALLAT EN CLASSE TAMBE LES FOTOS QUE HAVIEN AMB ELS COMPANYS D´INFANTIL I LES FOTOS QUE HAVIEN EN LA LINEA DEL TEMPS
ResponderEliminarBESSETS.
Hola sóc la mamà de Saray de 3rB.
ResponderEliminarM'agrada la forma divertida de mostrar als xiquets les divsions.
Adeu a tots.
Bon dia m'agradaria que me explicares un poquet lo de abans.
ResponderEliminarGacies.
Bon dia Amelia,
Eliminardurant aquesta setmana anirem posant més pistes sobre aquesta activitat.
gràcies pel teu interés.
Hola sóc la mama de Adrian de 3rB
ResponderEliminarM'ha agradat molt la forma de enseñar a Adrian a les division , multiplicacion ,restes i multiplicacions
Adeu Besets
DES DE LA COMISSIÓ DE MATEMÀTIQUES AGRAÏM A TOTES LES FAMÍLIES LA SEVA COL·LABORACIÓ EN EL BLOG AIXÍ COM L'INTERÉS MOSTRAT PEL TREBALL DELS VOSTRES FILLS, COSA QUE REPERCUTEIX DE FORMA MOLT FAVORABLE EN EL RENDIMENT I MOTIVACIÓ DELS VOSTRES FILLS.
ResponderEliminar