QUÈ HAN DE SABER LES FAMILIES?



Estimades famílies de l´ERRANDO VILAR:

Ha començat un nou curs 2.014/2.015 i com els darrers   cursos des de la Comissió de Matemàtiques es proposaran dues actuacions per a poder aconseguir els objectius que ens proposem, els quals  són:

1. Plantejar i resoldre de manera individual o en grup problemes de la vida quotidiana del nostre alumnat, triant i utilitzant diferents estratègies, raonant el procés resolució,  interpretant els resultats i aplicant-los a noves situacions per a poder actuar de manera més eficient en l'entorn social.


2.Realitzar amb seguretat i confiança càlculs mentals o escrits  i estimacions utilitzant els procediments més adequats a cada situació, apreciant el paper de les matemàtiques en la vida quotidiana.


3. Identificar formes geomètriques de l'entorn natural i cultural, utilitzant el coneixement dels seus elements, relacions i propietats per a descriure la realitat, aplicant els coneixements geomètrics per comprendre i analitzar el món físic que ens envolta.

4. Fomentar la reflexió conjunta famíla-escola amb ´ús de les TIC per a difondre les activitats realitzades i donar a conéixer la importància de les matemàtiques en la vida quotidiana.

Les actuacions que portarem a terme al llarg de tot aquest curs escolar són:

1. MUNTATGE D´UN SUPERMERCAT AL NOSTRE CENTRE  ERRANDO VILAR.

Amb les activitats proposades dins d´aquesta actuació  des de la Comissió de Matemàtiques pretenem com deia  Confucio, aconseguir que:

“ El que s´escolta  s´oblida,
el que es veu es recorda i el que es fa s´aprén”

Ens plantegem la creació i muntatge d´un supermercat per a poder tenir-lo en el futur com a un recurs a disposició de tot el nostre alumnat i professorat per a poder així  treballar les matemàtiques i altres àrees de forma totalment competencial. Impulsant amb el seu ús metodologia activa per part del professorat  en el procés d´ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques des dels més menuts ( Infantil 3,4 i 5 anys) fins tota la Primària i pert tant afavorir així   l´adquisició de la competència matemàtica en el nostre alumnat. Volem aconseguir que els nostres alumnes desenvolupen  l´habilitat per a:
utilitzar i relacionar els nombres, les seues operacions bàsiques, els símbols i les formes d´expressió i raonament matemàtic, tant per a produïr i interpretar diferents tipus d´informació, com per ampliar el coneixement sobre aspectes quantitatius i espacials de la realitat, i per a resoldre problemes relacionats amb la vida quotidiana.

PER QUÉ UN SUPERMERCAT A L´ERRANDO VILAR?
La competència matemàtica cobra realitat i sentit quan els elements i raonaments matemàtics són utilitzats per afrontar aquelles situacions quotidianes que les precisen. El seu desenvolupament s´aconseguirà en la mesura en que els coneixements matemàtics s´apliquen de manera espontànea a una amplia varietat de situacions,  d´entre altres camps de la vida quotidiana. D´ahi el pensament de muntar un supermercat al nostre centre, ja que l´ús d´un supermercat suposa aplicar aquelles destreses i actitus que permeteixen raonar matemàticament, comprendre una argumentació matemàtica i expresar-se i comunicar-se en el llenguatge matemàtic.

Dins d´aquesta actuació es portaran a terme diferents activitats al llarg de tot el curs agrupades en tres blocs:

1. Preparació i posada en marxa del supermercat.

             1.1 PREPARACIÓ DE L´ESPAI
             1.2 CARTA INFORMATIVA
             1.3 ITINERARI PER A DESCOBRIR ON ES MUNTARÀ EL SUPERMERCAT.  
             1.4 NOM DEL SUPERMERCAT.

2. Muntatge del supermercat.

             2.1 REALITZACIÓ DE CARTELLS:
                      -NOM SUPERMERCAT
                      -CARTELL INAUGURACIÓ
                      -INVITACIONS INAUGURACIÓ.

              2.2 RECOLLIDA DE PRODUCTES.

3. Fem ús del nostre Supermercat.

    3.1 INAUGURACIÓ DEL SUPERMERCAT. 
            3.2 ANEM AL SUPERMERCAT.


2. CONTINUACIÓ del BLOG de MATEMÀTIQUES. 

Mitjançat aquesta actuació pretenem fomentar la reflexió conjunta família-escola amb l´ús de les TIC per a donar a conèixer la importància de les matemàtiques en la vida quotidiana. 

PER QUÈ UN BLOG ?


“ESCRIURE,INVESTIGAR,ESCOLTAR,LLEGIR,ENSENYAR,PARLAR,OPINAR,SER,TRIAR,PENSAR,COMPARTIR,MIRAR,DEBATIR,CONVERSAR,SABER,CONÉIXER,CONSTRUÏR,
PROVAR,ERRAR,CORREGIR,JUGAR,APRENDRE,CRITICAR,CONVIURE, COMPARTIR,MOTIVAR, GAUDIR...”

La Comissió de Matemàtiques al llarg d´aquest curs  anirà mostrant en el blog  la realització de les activitats programades i proposades  per la Comissió i d´altres com: CURIOSISTATS MATEMÀTIQUES, ENLLAÇOS INTERESSANTS REFERITS A LES MATEMÀTIQUES, LES MATEMÀTIQUES EN LA NOSTRA VIDA QUOTIDIANA...


     Des de la Comissió de Matemàtiques sol·licitem i agraïm la participació de tot el   professorat del Centre fent les seues aportacions d´activitats matemàtiques realitzades amb els seus alumnes o altre tipus d´aportacions relacionades  amb les matemàtiques, i la participació de pares/mares i alumnes  ja que serà així com podrà tenir “vida” el Blog de Matemàtiques.

ESPEREM LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!!












3 comentarios:

  1. Soc patricia de 3rB i vull dir que magrada molt les matematiques i les probemes.

    ResponderEliminar
  2. Estem molt contentes!! A nosaltres ens encanten!!!

    ResponderEliminar
  3. HOLA SOC CARLA DE 3RB I MAGRADEN LES MATES ANQUE SON DIFICILS YO LES INTENTE FER.
    BESSETS DE CARLA

    ResponderEliminar